8.

De två senaste dagarna jag har vaknat av tonerna regnet skapat på mitt snedfönster, av kylan, av Nu Var Det I Alla Fall Så som väckrignal, av mentions på twitter och av lukten av nybryggt kaffe. Jag tar bussväntarbilder, provar manchesterbyxor, planerar in att bli full första kvällen i septemer, sparar pengar, läser om fenologi, ligger med huvudet utanför sängkanten och tittar upp i taket efter vad som helst. Står i köket och försöker komma på nya idéer till min halvklara bok samtidigt som tevattnet kokar över. AJ PANIK VARMT SPRING DÅ. Skriver brev, fotogaferar i svartvitt, klagar om hur ont jag har i handen, magen, örat, huvudet, låren, hjärtat.

Kommentarer
Postat av: Angelica

åh vad fina texter du skriver.

Svar: tack så mycket! vad glad jag blir!
Therese Thuresson

2012-08-29 vid 19:15:08
URL: http://angelicakatarina.blogg.se

:

Ditt namn:
Kom ihåg mig här?

E-post:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0